Noorwegen 2015 dag 1 almere - handwitt

7 juni 2015 - Handewitt, Duitsland

image

image

Dag 1
Wat een verademing, die weg via Friesland en Groningen, als je de A1 etc gewend bent. We gingen vandaag om 09:00 rijden en om 10.40 waren we al bij Hoogezand voor de 1e stop.
We konden dus lekkere kilometers onder de banden door laten glijden.
Ook toen we de grens met Duitsland over waren bleef het lekker rustig en al die tijd hadden we prachtig motorweer, goed van temperatuur en DROOG, dat hebben we weleens anders gehad.
Alleen de stop voor de middag hap, in de buurt van Bremen, viel lichtelijk tegen, wat chaotisch en druk. Een heel hoog 70+ plus gehalte en mensen van die leeftijd kunnen nogal eens last hebben van hun motoriek, ze zorgde voor aardig wat op onthoud, met name bij de kassa, en toilet dus duurde deze stop wat langer dan gepland.
Maar na een panini met koude snitzel en eentje met onbeduidende vleeswaren konden we weer de weg op, weg van de drukte, alleen hadden we geen rekening gehouden met weg werkzaamheden, in Nederland is het af en toe erg, maar de weg richting Kiel sloeg ook alles,zo kon je zelf de snelheid bepalen, en zo moest je weer hele stukken 80 rijden, tezamen met hele colonnes caravans en Campers. Maar al met al hebben we het aardig snel gedaan want de 1e 596 kilometers zitten erop en het is nu 16:00 uur en zijn op onze 1e overnachting plek in Handewitt aangekomen. Het is even van de snelweg af, maar het ziet er goed uit. Het doet een beetje denken aan zo'n Amerikaans motel, maar dan in het klein. We hebben zelfs een klein keukentje en een föhn, voor haar met haar
We gaan zo even een lekker biertje pakken en ons langzaam gereed maken voor het avond eten.

1. Kelsey:
    7 juni 2015
    Ik dacht dat 70 plus wel een beetje bij jullie pasten.
    Fijn om te horen dat de eerste rit goed is verlopen en helemaal fijn dat jullie bijna elke stop ffies een berichtje stuurde.
    Heel veel plezier oudjes van me
    Xxxxx
  2. F&F:
    7 juni 2015
    Zo, de kop is er af. Wordt alleen maar mooier. Veel plezier.
  3. Georgette & Eddy:
    8 juni 2015
    Zo oudjes de kop is eraf de weergoden zijn gunstig gestemd. Geniet er lekker van en doe lekker rustig aan.