Dag 12 Innvik-Lavik

18 juni 2015 - Lavik, Noorwegen

Wat begon als een enigszins normale dag kreeg aan het einde toch nog een andere wending en een beetje vervelende smaak, maar daarover straks meer.
Maar om te beginnen nog even over gisteren, het hotel had een prachtig uitzicht over het Fjord en dus konden we weer lekker genieten en ons opmaken voor een lekker diner. Ja dat hoopte we, maar er was inmiddels ook een bus chinezen aangekomen en wat krijg je dan, ja juist een buffet mmmmm. Nou laat ik het zo zeggen, wij waren dolblij dat wij om 14:00 uur nog even een lekkere hamburger hebben weggewerkt bij de plaatselijke lunchroom.
Het eten, wat het buffet betrof hielt niet echt over en dan kan ook meteen gezegd worden over het ontbijt, maar nogmaals het uitzicht vanuit de kamer maakte toch wel veel goed.
Nadat we het ontbijt weggewerkt hadden klommen we weer op het monster, voor nogmaals een korte rit. De dag begon droog maar gelukkig gaande weg de rit veranderde dat weer in regen, maar gelukkig niet constant.
Eigenlijk begon deze rit saai, voor ons dan, nu eens geen loslopend vee, nauwe haarspelt bochten, terror campers, noem maar op. Maar mooie wegen ruime haarspelt bochten en mooi asfalt. Maar gelukkig zou daar toch wat verandering in komen.
Aangezien dit een korte rit was en als we meteen door zouden rijden, zouden we wel heel vroeg op plaats van bestemming zijn, dus wij op een mooi plekje gestopt en wat denk je, we worden gestalkt. Want wat kwam daar om de hoek zetten, een bus met ja hoor Taiwanezen. Wij worden achtervolgt door Aziaten, wat zitten daar veel van nu in Noorwegen, overal waar je komt zie je wel een buslading.
Ook nu weer kwam er iemand naar ons toe en vroeg wat voor motor het was en hij wilde hem op de foto nemen, wij nog zeggen dat hij er uitzag als een beest, maar dat vond hij niet erg, kennen ze in die landen geen Bmw1200GSA.
Nadat wij de weg weer opgedraaid waren kwamen we erachter dat dit wel een drukke weg was, tenminste voor Noorse begrippen, een beetje wat de A1 voor ons is. Maar deze weg heeft maar 2 rijstroken en dus wordt er heel hard aan gewekt om dat uit te breiden naar 4. Echt om de haverklap kwamen weg werkzaamheden tegen, soms met verkeerslichten en soms met een mannetje met een uitsmijter op een stokkie, die dan het verkeer regelde. Maar de laatste spande de kroon, die liep iedereen langs om te zeggen dat het wel minimaal 5 minuten ging duren, nu hier zijn Noorse 5 minuten iets langer dan wij gewend zijn, want we hebben er wel 40 minuten gestaan voor we weer mochten rijden.
Dan zie je hoe ze het hier aanpakken, echt groots, hele delen van de rotsen worden weg gehakt, tunnels geboord en ergens anders waren ze weer asfalt aan het leggen, en zo ging het een aardig eindje door.
Uiteindelijk kwamen we toch op een mooie tijd in ons hotel aan, een hotel wat wordt gerund door een Nederlander die dit 11 jaar geleden begonnen is.
Het Lavikfjord hotel ligt aan het Fjord en onze kamer heeft weer een prachtig uitzicht en het is à la carte restaurant en we hebben, tot nu toe, hier nog geen Aziaat gezien, dus dat beloofd wat voor het avond eten.
Maar nu even over die andere wending, eenmaal in de kamer aangekomen kreeg ik een sms'je, van de Fjordline m.b.t onze terugreis, die is nl uit de vaart genomen, dat houdt in dat wij de 21e niet om 13:30 met de boot over kunnen en nu.
We hebben meteen contact gezocht met Fjordline en die hadden 2 opties, nl annuleren of overboeken naar een latere afvaart met een tragere boot. Nu annuleren is geen optie, want wanneer moet je dan oversteek maken, dus wij de boel omgezet. Dat houdt nu in dat wij pas na 21:00 uur bij onze overnachting in Vejle zullen aankomen, maar dat is inmiddels ook geregeld en dus geen probleem.
Gelukkig als dat alles is, nou nee dat was nog niet alles.
Want toen wij lekker zaten te genieten van een late lunch, werd Anita gebeld door de wijkagent.
Ook leuk ben je ver van huis wordt je door de politie gebeld, ze waren al meerdere malen aan de deur geweest, en wilden toch wel in contact met ons komen dus dan maar even bellen.
Waar ging het over; er was melding gemaakt van een oplichter die ons adres gebruikte bij een advertentie van "Dozen met LEGO".
De politie heeft inmiddels ervoor gezorgd dat deze advertentie niet meer op internet staat, maar jullie moeten weten, wij zitten op dit moment hier nu met een raar gevoel en we hopen dat het met een sisser afloopt.
En dat er geen boze kopers voor de deur bij ons komen te staan, omdat ze al betaald hebben en ze dan hun spullen niet krijgen.

image  image  image  image  image  image

1. Georgette & Eddy:
    18 juni 2015
    He jongens bedankt we hebben inmiddels de aziatische camper van lego ontvangen en in elkaar gezet en zijn er erg blij mee.
  2. Kelsey:
    18 juni 2015
    Lekker dan een beetje onze Lego verkopen, beetje jammer weer hahha
    We houden het in de gaten ;)
    Gelukkig hebben jullie het nog wel fijn
    Mis jullie wel
    Xxxxxxxx