Dag 9 Kristiansund-Alesund

15 juni 2015 - Ålesund, Noorwegen

imageWe zitten alweer op de helft en we zijn weer op de weg naar beneden en laten het Noorden het noorden. Het hotel van gisteren, in Kristiansund, was ook weer mooi, het lag in aan de haven en je keek uit op de Noorse zee. De kamer was ook weer niet verkeerd en we konden ons daar lekker opwarmen en bijkomen, voor onze fotografe, van een enerverende tocht over de trollenweg, oh ja ik heb gisteren het filmpje, die onze cameravrouw met voor een grootdeel dichte ogen, geschoten heeft van onze rit over deze mooie bergweg, op ons blog gezet dus........ Maar weer even terug naar gisterenavond, wij zaten lekker bij te komen met een kop koffie achter het raam naar de haven te kijken zien we ineens bekende gezichten nl het Nederlandse stel, Peter & Ellen die wij op dag 5 tegen waren gekomen bij de Vorings-fossen watervallen. Wat is dat toch met die Peters en motoren, ze rijden of hebben motor gereden. Zij bleken dus ook op deze dag in hetzelfde hotel te overnachten als wij deden. Dus we hadden gevieren wel de nodige ervaringen uit te wisselen, want zij kwamen van de Atlantic Road en gingen morgen naar de Trollenweg, terwijl wij dit precies omgekeerd deden. Deze ervaringen werden bij het diner nog verder besproken en voor we het wisten lagen we later in bed dan we gewend waren. De volgende ochtend hebben we nog gezamenlijk ontbeten en met afschuw naar het weer gekeken, want waar je ook keek REGEN en voor onze tafelgenoten waarschijnlijk sneeuw. Maar ja het moest er toch van komen en nadat we weer alle spullen in de koffers hadden gedaan namen we afscheid en gingen wij beide onze eigen weg, ja dat was de bedoeling als die miep, lees Garmientje, niet zo bijdehand was geweest om voor ons te bepalen hoe we zouden moeten rijden. Want na een tankstop, die ook niet zo soepel verliep er waren nl 2 tankstations waar we niet konden tanken, bleek dat miep ons dezelfde weg terug liet rijden als die we gisteren naar ons hotel hadden gereden. Dus wij konden weer terug, ik denk dat ze ook last had van de kou en nattigheid en dus snel in Alesund wilde zijn. Maar die vlieger ging niet op, dus wij weer terug en de juiste route gepakt, zoals die gepland stond, wat een weg. Die bruggen en dan vooral die brug die je wel ziet op internet of bij reclames, met die bocht erin, schitterend ondanks de regen die niet van wijken wist. Je reed gewoon langs de kust van eilandje naar eilandje en dan de natuur, heel anders dan de voorgaande dagen. Nu geen wegen meer door de bergen en sneeuw, maar door ruig groen met rotsen begeven landschap. Na een tijdje kwamen we bij onze eerste oversteek van deze dag en gelukkig was de pont net weg dus moesten we even wachten en dat natuurlijk regende het nog steeds maar er was een soort van bushokje waar we even konden schuilen. Nadat de pont ons had afgezet konden we weer gaan genieten van een mooi kronkelweg weg langs de kustlijn en op naar de volgende overtocht en dat was een feest, maar niet heus. Want bij deze pont aangekomen moesten we zo'n 50 minuten wachten, dat is niet erg bij een lekker temperatuurtje, maar die hadden wij niet en daar kwam bij dat er een ijskoude wind stond, dus dat was rillen. Op de pont konden we ons gelukkig weer een beetje opwarmen en klaar maken voor het laatste gedeelte naar Alesund, waar we nu zitten en twee dagen blijven en dat vinden onze achterwerken niet zo erg. Het hotel is gebouwd in de jugendstil en ziet er heel leuk uit, de kamer is zeer ruim en de douche heel lekker, zeker als je moet opwarmen. We hebben net even een hapje gegeten in tentje waar we het adres van gekregen hadden van het stel uit Zwitserland, die we weer in Gaupne hadden ontmoet, en het was lekker. Dus tot nu toe als we de balans halverwege op maken: Wegen top Omgeving top Hotels top, op eentje na waar we weer snel weg wilde Routes top, als miep het maar niet te koud krijgt Eten top Weer top, want je krijgt hier van alles. Morgen zal niets op het blog geschreven worden, want wij genieten van een rust dag.

1. Georgette & Eddy:
    15 juni 2015
    He poolreizigers wy lezen dat alles top is en dat jullie lekker genieten. We begrijpen dat het vandaag nat en koud was dus hebben we voor jullie bij thuskomst een goed medicijn om op te warmen namelijk Schilderen!! De sleutels krijgen we op 30-06.! geniet maar lekker van je twee dagen rust en laat de billen maar eens niet trillen. We duimen voor lekker motorweer voor de komende dagen.