Dag 3 Kristiansand-Hovden

9 juni 2015 - Hovden, Noorwegen

image  Ik zit dit verhaal te tikken op een balkon, in de zon omgeven door bergen met sneeuw, maar daarover straks meer, laten we bij het begin beginnen.
Mijn innerlijke wekker zorgde ervoor dat ik om 06:00 uur al gereed was om de dag te beginnen, maar dat kon ik Anita niet aandoen, die was nog aan het bijkomen van de overtocht.
Dus om 08:00 zaten we aan het ontbijt in het Thon hotel, was de kamer dan een beetje karig het ontbijt maakte dat weer helemaal goed. Nadat we de motor weer bepakt hadden vertrokken we zo om 09:00 uur en ging ons avontuur echt beginnen, maar eerst nog even Kristiansand uit en steeds denken aan de snelheid, want we hadden begrepen dat de boetes hier niet misselijk zijn.
Maar toen we eenmaal de stad achter hadden gelaten kregen we steeds meer de indruk hoe de dag zou verlopen, je kon deze dag vergelijken met een spannend boek, eerst begint de opbouw, dan komt het spannende verhaal en als klap op de vuurpijl een geweldig slot. Nu dat was deze eerste trip voor ons, dat belooft nog wat voor de andere dagen.
We begonnen onze reis op de hoofdweg nummer 9, nou ja hoofdweg dat zou bij ons een mooie toeristische doorgaande weg zijn. Maar langs deze weg konden we al behoorlijk genieten van het uitzicht en onze eerste stroomversnelling. Op een gegeven moment hebben wij de 9 gelaten voor wat hij was en zijn we een zgn single track road in gegaan, die parallel aan de 9 liep maar dan aan de andere kant van een meer, die ruim 23 kilometer lang was, en dat was pas echt genieten. We kwamen deze gehele weg totaal geen ander verkeer tegen het enige waar we last van hadden waren onze kaken, van de ohhh's en ahhh's en van onze nekken, want op een gegeven moment wist je totaal niet meer waar je moest kijken. We kwamen meren tegen, de een nog mooier dan de ander, we reden tussen de bergen door, noem maar op, en dan die rust geweldig het kon bijna niet mooier of toch.
Aan het einde van deze weg kwamen we weer op de 9 terecht en ook deze weg wist ons keer op keer weer te verbazen. Want ook nu reden we weer langs meren en op een gegeven moment zelfs een hele mooie stroom versnelling waar we dan ook weer uitgebreid van hebben genoten, je kon zelfs met een houten bruggetje naar een rotsplateau in het midden waar je kon genieten van het uitzicht.
Nadat we uitgekwijlt waren en onze motor weer de sporen hadden gegeven begon de weg langzaam nog meer te stijgen en veranderde het landschap, waar we eerst nog groene bergen en rotsen hadden kregen we nu te maken met besneeuwde toppen, het kon niet op.
Maar nu komt die klap op de vuurpijl, Anita had een hotel en logde gevonden in Hovden en die zag er op het plaatje al aardig uit. Nu plaatjes bedriegen, want dit hotel is gewoon weg geweldig. Het ligt tussen de besneeuwde bergtoppen en aan een snel stromend riviertje. Onze kamer, zeg maar appartement bestaat uit een woonkamer, keuken, 3 slaapkamers, badkamer en apart toilet, maar nu het mooiste, onze kamer heeft een balkon, wat uitkijkt over die besneeuwde bergen en dat riviertje en daar zitten we nu in de zon te GENIETEN. Jammer dat het maar voor een dag is.

image  image  image  image  image  image

1. Georgette & Eddy:
    9 juni 2015
    Ziet er goed uit nu even den billen wat rust gunnen en genieten van al dat moois. Straks jachtgeweer huren en op zoek naar een mals rendier. Wij wensen jullie alvast eet smakelijk en maar er wat moois vandaag. Hoop dat jullie geen vliegen hebben binnen grkregen van alle oh's en ah's. En die nekkies goed insmeren met rendiervet dan blijft dat lekker soepel voor de rest vsn de vakantie.
  2. Gerrie en Petra:
    Hoi lieve buurtjes,
    Wat een verhalen (nu al!) jullie hebben al veel gezien en meegemaakt.
    En zo te lezen hebben de lange voorbereidingen z'n vruchten al afgeworpen ; prachtige overnachtingen!!
    Op naar de volgende (voorzichtige!) kilometers; maar vooral: genieten!!!!
  3. Peter en Yvonne:
    Hoi Marcel en Anita,
    Zo te lezen zijn jullie super aan het genieten , top hoor
    Wij denken dat jullie de komende dagen nog veeééél meer moois te zien krijgen en zijn dus super benieuwd naar het volgende verslag met foto's zodat wij (op afstand) lekker kunnen meegenieten!
    Groetjes