Dag 4 Hovden-Geilo

10 juni 2015 - Geilo, Noorwegen

Nog even over gisteren, het diner, in Hovden was nl ook prima verzorgd, maar ik heb nog steeds geen rendier of eland mogen proeven, maar we blijven hopen.
Na een redelijke nacht in een fantastisch hotel zaten we om 09:00 uur op de motor, het weer was stukken minder dan gisteren, maar het was droog alleen de temperatuur bij ons vertrek was iets aan de lage kant, deze lag zo rond de 6 graden. De wegen waren weer geweldig en dit keer moesten we aardig klimmen. Op onze eerste klim van de dag zagen we wat rook voor ons opdoemen en dat bleek te komen van een auto die in de brand stond, niet op de weg maar meer van de weg af, wij weten dan ook niet wat er gebeurd was, alleen dat er een  aantal mensen bij stonden, waaronder een agent. Na deze klim kwamen we aan bij een meer en ook nu weer waren wij er stil van, die ongereptheid, die rust gewoon genieten.
Ook kwamen we weer de nodige stroomversnellingen tegen de een nog spectaculairder dan de andere en dus waren de nodige ah's en oh's weer aardig voorradig. Maar onze klimtocht was nog niet ten einde, we moesten nl 2 passen over de een lag op een hoogte van 1200 meter en de andere op 1000 meter en dat was qua temperatuur te merken want die daalde zelfs tot de 4 graden en dat vonden de handen van de fotografe niet echt meer fijn, maar de cilinders van de motor boden, bij de vele stop momenten uitkomst, zekere als handschoenen warmer.
Bij de eerste pas veranderde het landschap behoorlijk, zo verdwenen de bomen en was de grond heel drassig met ook heel veel sneeuw en als toetje een behoorlijke wind, maar de weg was prima te berijden. En de tweede pas had als toetje een meer en dat zorgde samen met de sneeuw en ijs weer voor een mooi plaatje. Na een paar hele mooie en soms krappe haarspeldbochten kwamen we zo rond 15:00 uur aan in Geilo bij onze overnachting in het dr Holms hotel, wat een plaatje en niet alleen de buitenkant, maar ook de receptie, het restaurant de gangen en natuurlijk de kamer, echt een authentiek hotel met alles erop en aan, dus we zijn nu reuze benieuwd naar het diner en natuurlijk hoe de nacht gaat verlopen, maar voor nu was deze dag weer heel erg geslaagd.

Ps bij de verhalen staan steeds een klein aantal foto's een wat uitgebreide selectie staan onder het tabje Foto's
image  image  image  image   image

1. Sylvia & Peter:
    10 juni 2015
    Hei Marcel og Anita,

Jeg er så glad for at du har som du vil. Dit mogen jullie opzoeken.
    Wat een fantastische foto's, vooral die met die aparte wolken.
    Ben benieuwd of jullie vanavond aan een rendier steak zitten.
    Hoop voor jullie dat de temperatuur weer wat omhoog klimt zodat Anita zonder bibberend handjes de foto,s kan maken.
    Hoe gaat het trouwens met de Virb, maakt hij nog mooie filmpjes? Ben daar ook zeer benieuw naar. eet smakelijk en geniet van de avond en morgen weer een hele mooie dag gewenst.

Groetjes Peter & Sylvia
  2. Georgette & Eddy:
    11 juni 2015
    Wauw!!! Wat een top plaatjes zo te zien is er een goede markt voor mijn 60kuub strooizout. Zien jullie wel rendieren of elanden onderweg? Genieten doen jullie echt zo te lezen ondanks dat de temperatuur wat laag was echte die hards!!! Geniet en doe voorzichtig groetjes uit Amstelveen