Dag 2 - 280km Calais - Birtlip

15 juni 2019 - Birdlip, Verenigd Koninkrijk

168126CE-C42F-4CCD-B1D0-C509FDF46589

We zijn op onze overnachtingsplek in Engeland aangekomen.

De dag begon vanochtend bewolkt, maar wel droog. Dus droog de trein in.

Maar nog even over het hotel in Calais, bleek dat het restaurant gesloten was, vanwege gebrek aan personeel. Dus wij naar de Burger king, want het was dat of de KFC. Was dus even behelpen maar was te doen. Daarna vroeg het bedje opgezocht om de volgende ochtend fris en fruitig aan het ontbijt te verschijnen. Nu dat was gelukt.

Na het ontbijt de tassen weer in de motor en op naar het station, wel 5 minuten verder. We waren iets aan de vroege kant maar dat was geen probleem want nu mochten en konden we met een trein eerder.

Het was wel een belevenis hoor, je rijdt het perron op, dan wordt je naar een wagon geleid en dan is het van achteraan aansluiten, waarbij de motor op de zijstandaard en dwars in de rijrichting geplaatst moest worden. En waar je wel even om je hoofd moest denken, want hoog is het niet bepaald, maar wel te doen.

Na een klein half uurtje te hebben gestaan kwamen we aan aan de overkant van het kanaal en was het voor ons alweer het einde van de vakantie, volgens de nav dan. Want die stuurde ons gewoon weer terug naar het incheck punt om terug te gaan naar Calais.

Maar draaien was er niet bij. Dus eenmaal voor het loket heeft Anita ons probleem uitgelegd en was er een vluchtmogelijkheid, gelukkig en dus konden wij toch verder gaan met onze tour.

We konden vandaag kiezen uit een lange en korte route, we hebben uiteindelijk voor de korte gekozen en dat was maar goed ook. Want na onderweg een paar spetters gehad te hebben barste het, na aankomst in ons hotel pas echt los.

Het hotel is echt in Cottages stijl en ziet er binnen heel smaakvol uit. De kamer is een stuk groter dan in Calais en het restaurant is open en niet te vergeten het bier is lekker.

Straks even kijken of het droog is en of we dan wat van de omgeving kunnen gaan bekijken.