Dag 16 - 314 km Crickhowel - East Grinstead

29 juni 2019 - Engeland, Verenigd Koninkrijk

E5E42E70-6149-487B-8577-70B9EE4DF803

De laatste dag in het Verenigd Koninkrijk.

Na een verbazingwekkend goede nacht in mooie hotelletje, verbazingwekkend omdat de bedden zacht leken, gingen we naar het ontbijt en die was heel bijzonder. Want waar we gewend waren aan een buffet, of deels buffet deels op bestelling klaar gemaakt, was het nu helemaal op bestelling zelfs de croissantjes, en die waren lekker.

Daarna even contact gehad met Motoport en Helen had het probleem ook al eens in de winkel gehad en om het te fixen moet de binnenvoering eruit en dan de stekker van de accu losgemaakt worden. Dus ik ........ vergeet het maar Dinsdag gaan we op de koffie bij Helen.

Dus wij weer op de analoge manier met elkaar communicerend de route van vandaag aangevangen.

Het begin ging vrij vlotjes en konden, lekker rijdend door het mooie landschap, ook een beetje doorwaaien.

Maar na verloop van tijd kwam daar verandering in, want ik geloof dat alle Engelse zondags rijders, vandaag gekozen hadden om op stap te gaan. Dus in elk dorpje in elk stadje was een voetganger sneller dan wij waren. En het waren veel dorpjes en stadjes waar we door heen moesten en dat was misschien nog niet het ergste.

Dat was nl de temp, die begon gestaag op te lopen, zowel in de helm als daarbuiten. Net even gekeken en de hoogste temp die we vandaag gehad hebben was 37 graden.

Wij blij dat we het laatste stuk over de snelweg mochten, even lekker doorrijden en dus uitwaaien.

Fout want we kwamen op de M25 in een mega file, dat en de hitte en het feit dat de Engelse autobezitters waarschijnlijk een nog grotere hekel blijken te hebben aan motorrijders door de file, maakte het dat we af en toe een ballet aan het uitvoeren waren.

Gelukkig moesten we na 5 km afslaan, maar met een niet werkende communicatie set en dan 6 rijstroken, die vast staan met auto’s, ja ja je raadt het al. Wij gingen verkeerd.

Dus konden we weer een stukje uitwaaien alvorens we een afslag namen en weer richting de M25 gingen en natuurlijk weer file rijden, nu zo’n 8 km.

De file werd veroorzaakt door een behoorlijk ongeval, waarbij zelfs het dak van 1 van de auto’s verwijderd was.

Maar uiteindelijk waren we zo rond 14:15 op de plek van bestemming, tenminste volgens de route. Maar in werkelijkheid waren we zo’n 57 km en 60 minuten nog verwijderd van ons hotel. En wij zagen en hoorde de biertjes al, maar nee hoor, weer de warmte trotserend op de motor, nu maar het adres van het hotel erin en op pad.

Na een klein uurtje kwamen we gaar en compleet doorgebakken bij het hotel aan, waar de receptioniste hele erge medelij met ons kreeg en wij extra voucher voor de bar kregen en Anita kreeg het zelfs voor mekaar dat we ook een andere kamer kregen.

Nu net uitgebreid onder de douche gezetten, ja ja er was een klapstoeltje en die was schoon. Oh ja over die douche, die douche had drie knoppen, waarvan ik toen nog niet wist wat wat was. Dus op een gegeven moment had ik water, maar koud. Dus ik een paar stappen Naar achteren en met een volgende knop de temp regelen, tenminste dat was de bedoeling. Maar in plaats van een betere temp, werd ik in mijn rug aangevallen door koud water. Zaten daar gaatjes en met die specifieke knop activeerde je dus de massage stralen uit de muur.

Maar uiteindelijk is alles goed gekomen en gaan we nu genieten van een lekker koud glas bier.

Morgen zit de trip er alweer op, jammer maar ook wel goed zo.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Peter Gerritsma:
    29 juni 2019
    Wat een dag deze afsluitende rit in de UK !
    Flink afzien met die hitte en dan nog drukte en files bovendien 😝
    We hebben genoten van jullie verhalen en ervaringen de afgelopen 2 weken en niet te vergeten de schitterende foto’s 👍🏻
    Jullie zullen vast met heel veel plezier op deze reis terugkijken ondanks de haperende navigatie en intercomsysteem en wij wensen jullie morgen nog een veilige rit naar huis zonder files etc.
    Tot snel !
    Peter & Yvonne
  2. Georgette & Eddy:
    30 juni 2019
    Aan alle leuke dingen komt helaas weer een einde. Maar straks kunnen jullie weer heerlijk terug kijken op een fantastische reis.