Dag 4 - 258km Wexford - Kinsale

17 juni 2019 - Kinsale, Ierland

Na een geweldig ontbijt, je kon nl je ontbijt vanaf een menu kaart bestellen, zijn we vandaag begonnen met de rondreis door Ierland.

Het weer werkte ook prima mee, droog met af en toe een zonnetje, dus prima motorweer.

We hebben vandaag oa de Ring of Hook gereden, die ons voerde langs de Ierse kust met veel bezienswaardigheden en over mooie slingerende wegen waarbij we vaak konden genieten van de Atlantische Oceaan.

Zoals bij Kliffen van Fethard Castle.

Dag 4 Cliffs of Fethard Castle

Na het bewonderen van deze kliffen zijn we doorgereden en kwamen we bij de vuurtoren van Hook, of te wel Hook Head Lighthouse. Ook hier was het genieten van de rust en de ruige kust. Dus de fotograve heeft weer de nodige plaatjes geschoten.

Dag 4 Hook Head Lighthouse

Deze vuurtoren stamt uit de 13e eeuw, al zal je dat niet zeggen.

Na weer een aantal mooie kilometers afgelegd te hebben kwamen we uit bij het pontje, die wij moesten nemen. Dus de motor uitgezet en dan gaat de nav natuurlijk ook uit en die bleef uit. Met geen mogelijk meer aan de praat te krijgen. Een gvd momentje dus. We waren al aan het bedenken hoe het nu verder zou moeten met onze reis. Na de pont meteen even een plekje opgezocht, de Leatherman ter hand genomen en de Nav van accu ontdaan. Even een rondje gedraaid wat kracht termen geuit de accu weer terug gezet, deksel weer vastgezet en ja hoor hij deed het weer pffffffff rondreis gered.

En zo konden we dus ook genieten van de kust bij Annestown, deze baai is daar bekend omdat er ooit een vinvis aangespoeld was.

Dag 4 Cliffs of Annestown 1Dag 4 Cliffs of Annestown 2Dag 4 kust Annestown

De tocht vandaag voerde ons verder over bochtige wegen, die steeds smaller werden naar de Mahon Falls, een trapsgewijze steile waterval. Maar voordat we daar aankwamen reden we door gebied met potentiële shoarma, die af en toe met gevaar voor eigen leven de weg overstaken.

Dag 4 Mahon falls

Wilde je de waterval zien moest je nog even een stukje lopen, dus mijn fotograve had er wel oren naar en heeft de beentjes gestrekt. Na terugkomst zag ze hoe de weg verder zou lopen en toen had ze zoiets van “Ik loop we naar boven” want het werd heel stijl en smal. Maar ik heb haar toch weten over te halen om samen met mij de motor het werk te laten doen. Maar stijl was het. Ik heb het filmpje ook gedownload.

Nadat we afscheid hadden genomen van de shoarmaatjes, kregen we nog de nodige mooie bochtige wegen voorschoteld, die ons weer naar de kust voerde. We kwamen uiteindelijk uit bij een mooie baai met een fort uit de 17e eeuw, nl Charles Fort, een stervormig fort.

Dag 4 Charles fordDag 4 Charles ford 2

En aan de andere kant van deze baai was ons eindpunt van deze dag Hotel Actons. Ook dit hotel ziet er weer prima uit, mooie kamer en dito badkamer en ook het eten was top. Dus deze dag kan in ieder geval niet stuk.

Wij gaan zo weer dromen en dan kijken wat morgen ons weer brengt.

1. Ellen:
    18 juni 2019
    Ontbijt van de kaart bestellen?!? Daar moeten wij ook heen. Wat een mooie foto's en prima weer voor zo n rit langs de kust. Veel plezier weer vandaag !
  2. Peter Gerritsma:
    18 juni 2019
    Wat een prachtige plaatjes, weer een mooi hotel en prima weer !
    Misschien moeten wij ook maar eens overwegen om naar Ierland te gaan 😉
    En never a dull moment met de Garmin,
    gelukkig kreeg je hem weer aan de praat 😓
    Geniet weer van de volgende mooie rit 😎
    Peter&Yvonne
  3. Georgette & Eddy:
    18 juni 2019
    Als je nav niet meer werkt dan moet je maar s’nachts op de sterren rijden wie weet kom je dan wel in Bethlehem uit 😂😂😂😂. Veel plezier en geniet van de mooie omgeving.
  4. Sylvia & Peter:
    18 juni 2019
    Goed te lezen en te zien dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Het goede weer is dan natuurlijk ook een kadootje. Hopelijk blijft dat ook zo. Ga lekker door met mooie plaatjes schieten. 📷 We follow you.☀️
  5. Kelsey:
    18 juni 2019
    Uuhhh hoe was het op het terrasje lekker wat gedronken?😉😏