Dag 13 Lavik-Haugesund

19 juni 2015 - Haugesund, Noorwegen

Sorry dat het iets langer duurde voordat ons verslag van deze dag op het blog stond maar ook dat heeft weer een reden, straks meer. Lijk het nieuws wel.
Maar vandaag begon mooi, na een lekker ontbijtje moesten we toch maar weer afscheid nemen van een mooi hotel met weer een heel mooi uitzicht. Wat het weer betrof het begon wel bewolkt maar we hebben het weer eens droog gehouden.
We konden van uit ons hotel zo veerboot op en dat was heel relaxed, we wisten nu precies hoe laat we weg konden gaan en dan niet extra lang moeten wachten.
De omgeving veranderde steeds meer, waar we eerst door de bergen reden wordt het hier steeds vlakker, groener en drukker. Waar we de eerste week zo weinig verkeer tegen kwamen, is nu in helemaal goed gemaakt, eindelijk reden we niet meer zo alleen op de weg, wel jammer en weer wennen.
Onderweg gebeurde er eigenlijk niet veel en we gingen op weg naar onze mini cruise door een fjord, dat was wel een hele belevenis, 45 minuten lang genieten vanaf het water en nog steeds droog. Maar eerst moesten we Bergen nog even slechten, wat een stad en wat een wegen, we waren blij met Garmientje, zij heeft ons er fantastisch doorheen geleid.
We kwamen dan ook op tijd aan, moesten maar 15 minuten wachten, bij onze cruise en man wat was het weer druk. En het werd pas spannend bij het aan bord gaan, want de vrachtauto's waren nog niet allemaal van de boot af of wij kregen het sein om aan boord te gaan. En dan moet je denken aan een rij vrachtauto's die gelijk gaan rijden met 2 rijen auto's en dat moet dan weer samen komen, spannend. Maar alles is toch goed gegaan en de cruise kon beginnen, nu het was een mooi gezicht, zo tussen dat fjord door varen ipv een recht toe recht aan overtocht.
Bij het eindpunt aangekomen was het weer een gekrioel van heb ik jou daar, het leek wel of iedereen het eerste van boord wilde, dus wij lekker rustig aan gedaan, want wij wisten dat deze meute toch de doorgaande weg zouden nemen terwijl wij weer een stukje om gingen over leuke smalle weggetjes. Uiteindelijk zijn wij weer veilig op de plaats van bestemming aangekomen en nadat wij ons even opgefrist hadden, zij we even lekker in het zonnetje aan de kade voor het hotel op een terras gaan zitten en hebben even lekker genoten van onze zomervakantie.
Wat het hotel betreft, dat valt nu iets tegen zeker als je ziet wat we allemaal al gehad hebben. Het uitzicht hier is nu een weg, ook nog druk, de kamer is redelijk, maar als we onze motorjassen in de kast ophangen gaat de deur niet meer dicht en de douche is helemaal een lachertje. Deze is zo nauw dat ik niet kan omvallen.
Nu en dan de reden dat het blog iets later is dan normaal. Wij gaan, als we terugkomen van het eten altijd nog even langs het beest, om te kijken of hij er nog steeds goed bijstaat, dus zo ook vanavond. Maar wat schets onze verbazing, we hadden een BON.
Terwijl toen wij aankwamen een parkeerticket gekocht hadden en deze op het scherm van de motor geplakt hadden. Dus daar stond ie met dat parkeerbewijs en een bon, dus wij naar de receptie van ons hotel, nu die kon niets doen maar of we dan om 23:00 even terug willen komen, want dan is een collega er en die zou het wel weten.
Wij terug naar de kamer, waar Anita via de IPad, toch wel handig zo'n ding, meteen ging zoeken waar we moesten zijn voor bezwaar, want wij gaan dat dus niet betalen.
De omschrijving op de parkeerbon kwam hier op neer, het parkeerbewijs was niet goed op het voorruit bevestigd. Mmmmmm
Dus wij meteen foto's gemaakt en via internet bezwaar gemaakt, en nu maar afwachten.
Ook dit laten wij onze vakantie niet verpesten.

image  image  image  image  image  image