Dag 17 - 497 km East Grinstead - Almere

1 juli 2019 - Almere, Nederland

Ja ja het avontuur zit erop en we zijn weer terug in Almere, we hebben een fantastische reis gemaakt en het was echt zoals we gehoopt hadden.

Zelfs het weer werkte perfect mee, 1 dag echt regen en 1 dag gedeeltelijk, voor de rest bewolkt, licht bewolkt en zelfs zon met temperaturen in Ierland van gemiddeld 18 graden, dus perfect motor weer.

Vanochtend hebben we afscheid genomen met weer een perfect ontbijt, al zit je na al die dagen vrij snel vol. We gingen voor ons doen laat rijden, zo tegen half tien. En omdat ook het verkeer meeviel waren we al om kwart voor elf in Folkestone.

Dus wij inchecken en konden, als we €65,- betaalde, zelfs 2 treinen eerder nemen. Hebben we niet gedaan wij hebben lekker in een soort vertrekhal de tijd doorgebracht.

E147D211-6CE4-4C55-9C6C-BE814021E41B

Hier waren eettentjes, taxfree shops etc. Dus wij kwamen de tijd wel door. Oh ja 1 trein eerder was Free of charge en die hebben wij dus genomen.

Dus om 12:30 was ons nummer aan de beurt en konden wij gaan boarden, en druk dat het was. Zo zag onze wagon eruit.

494EB5DE-7813-4C94-A039-5EF34DFF12E4

En zo was de wagon achter ons ook en ook de vier wagons voor ons, we denken dat in de gehele trein 10 auto’s stonden, en het was ook nog een dubbeldekker. Maar dat gaf niet want we hadden een privé toilet en voor mijn fotografe cq reisleidster was er een wandelruimte. Die kan nu zeggen dat ze onder het kanaal heeft gelopen.

Na zo’n kleine 30 minuutjes kwamen we aan in Calais en moesten we door alle lege wagons naar de uitgang. Wat ook een voordeel van zo weinig auto’s was, dat het wegrijden nu heel snel en soepel ging.

De temperatuur en het verkeer werkte vandaag ook aardig mee, het was niet zo warm als gisteren en eergisteren en het verkeer relatief rustig, tot bij Antwerpen. Maar gelukkig konden we al vrij snel de route via de Liefkenshoek tunnel pakken, dus ook daar lekker doorrijden.

Na ook nog een sateetje genuttigd te hebben bij een La Place waren we dus om 19:30 weer thuis veilig en wel. Met weer genoeg herinneringen en momenten waar wij nog vaak aan terug kunnen denken.

Als men nu zou vragen, wat is lekkerder de trein of de boot om de oversteek te maken. Dan zou ik het niet weten, want ze hebben beide voor, en nadelen. Aan boord is het gezellig, lekker eten, nog wat drinken en de volgende ochtend ontbijten, maar als nadeel het chaotische met boarden, je motor vast zetten en weer van boord gaan. De trein heeft als voordeel dat je er snel bent, maar is lang zo leuk niet, je staat zo’n 30 minuten naast je motor en dat is het.

Maar de tocht zit erop.

Nog wat feitjes:

In Engeland en Ierland zitten alle wc brillen los of zitten er scheef op.

De max temp was 37 graden en de min temp was 12 graden

We hebben in totaal 4530 km gereden.

Het brandstof verbruik was gemiddeld 1 op 20

De max snelheid was 147 km met een gemiddelde van 66 km

We hebben in totaal 71 uur gereden.

Voor het eerst waren de jassen niet alleen aan de buitenkant nat maar ook aan de binnenkant.

En dan wat de routes betreft, Horizon heeft daar een pluim mee verdiend, want ze waren prachtig.

en dan zoals een Ier zou zeggen: “sin é, a chairde”

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade